ႏိုဝင္ဘာ ၁၄ ရက္ေန႔က အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမွာ
ရခိုင္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္
(၁၁) အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚထုေမက အဂၤလိပ္စာသင္ၾကားေရးနည္းစနစ္ကို ေခတ္နဲ႔အညီ
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသင္ၾကားဖို႔ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရကိုတိုက္တြန္းတဲ့ အဆိုတင္သြင္းခဲ့တယ္လို႔
သတင္းေတြမွာ ဖတ္ရပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာကို ႏွစ္ေတြအၾကာၾကီး သင္ခဲ့ၾကေပမဲ့ မတတ္ၾကတဲ့အတြက္
တိုက္တြန္းတာလို႔ နားလည္ပါတယ္။
အဂၤလိပ္စာသင္တာရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲ
ဘာသာစကားသင္ၾကားေရး၊ တနည္းေျပာရရင္
အဂၤလိပ္စာသင္ၾကားေရးရဲ႕ ပန္းတိုင္က အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ ဆက္သြယ္ႏိုင္ဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားသုံးျပီး
တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ထိထိေရာက္ေရာက္ မဆက္သြယ္ႏိုင္ရင္ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားသင္ၾကားရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္
ေပါက္ေျမာက္တယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံက ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ
အဂၤလိပ္စာ သင္ၾကားရတဲ့ ႏွစ္ေတြကို တြက္ၾကည့္မယ္ဆို ဘြဲ႔ရခ်ိန္မွာ အနည္းဆုံး ၁၅ ႏွစ္ရွိပါျပီ။ အဂၤလိပ္စာကို
ဒီေလာက္ၾကာေအာင္ သင္ခဲ့ရေတာ့ အဂၤလိပ္စာသုံးျပီး တစ္ကမၻာလုံးက လူေတြနဲ႔
ထိထိေရာက္ေရာက္ ဆက္သြယ္ႏိုင္ျပီလားဆိုျပီး ဘြဲ႔ရလူငယ္ေတြကို ေမးရင္ အမ်ားစုက
ဘယ္လိုေျဖၾကမွာလဲ။ ဟင့္အင္း လို႔သာ
တြင္တြင္ျငင္းရပါလိမ့္မယ္။ ဒါဆိုရင္ အဂၤလိပ္စာ သင္ၾကားရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္
မေပါက္ေျမာက္ဘူးဆိုတာ သိသာေနပါတယ္။
လက္ရွိသင္ၾကားပုံနည္းစနစ္နဲ႔
အကဲျဖတ္ပုံ
အစိုးရေက်ာင္းေတြမွာ
အတန္းငယ္ငယ္ကစျပီး ဆယ္တန္းအထိ သင္ၾကားတဲ့ပုံစံက ဆရာဗဟိုျပဳ
သင္ၾကားတဲ့ပုံစံျဖစ္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာသင္ၾကားတဲ့အခါ စကားလုံးေတြရဲ႕
အဓိပၸာယ္ၾကိဳေပးျပီးက်က္ခိုင္း၊ စာပိုဒ္ကို ဘာသာျပန္ျပ၊ ေလ့က်င့္တဲ့အခါမွာလည္း
စာပိုဒ္ေပၚအေျခခံျပီး အေမးအေျဖလုပ္ စတဲ့နည္းစနစ္ေတြနဲ႔ ေတာက္ေလွ်ာက္သင္ၾကားေနရပါတယ္။
ျပ႒ာန္းစာအုပ္ရဲ႕ စီစဥ္ပုံကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း စာဖတ္စြမ္းရည္၊ စာေရးစြမ္းရည္၊ သဒၵါဆိုင္ရာေတြကိုသာ
ဦးစားေပးထားျပီး နားေထာင္စြမ္းရည္၊ အေျပာစြမ္းရည္အတြက္ အသုံးဝင္မယ့္ အစီအစဥ္မရွိတာကို
ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ စစ္ေဆးအကဲျဖတ္တဲ့အခါမွာလည္း စာေမးပြဲကို ဦးစားေပးတဲ့ပုံစံကို သုံးပါတယ္။
အေျပာစြမ္းရည္၊ နားေထာင္စြမ္းရည္ကုိ သင္ၾကားေပးတာမရွိသလို ဘာသာစကားစြမ္းရည္အကဲျဖတ္ရာမွာလည္း
လုံးဝထည့္သြင္းထားျခင္း မရွိပါဘူး။ ဒါ့အျပင္ မေအာင္မေနရပုံစံနဲ႔ တစ္တန္းျပီးတစ္တန္း
တက္ေရာက္လာတဲ့ ကေလးေတြဟာ အတန္းျမင့္လာေပမဲ့ အဂၤလိပ္စာ တတ္သင့္တဲ့အဆင့္ကို မတတ္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ဒီပုံစံဟာ တကၠသိုလ္အထိပါသြားျပီး ေက်ာင္းသားေတြက က်က္ထားတာမရွိရင္ စာေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းကိုေတာင္
ေျဖာင့္ေအာင္မေရးႏိုင္တဲ့ အေျခအေနထိ ေရာက္ရွိေနပါတယ္။
ထိေရာက္တဲ့ အဂၤလိပ္စာ
သင္ၾကားေရးအတြက္ လုိအပ္ခ်က္မ်ား
သင္ၾကားေရးနည္းစနစ္
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတယ္ဆိုတာ အေျပာလြယ္သေလာက္ အလုပ္ခက္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာတတ္ေျမာက္ေအာင္
သင္ၾကားေရးမွာ အေရးအၾကီးဆုံးလုိအပ္ခ်က္က အရည္အေသြးျမင့္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာ၊
ဆရာမေတာ္ေလေလ၊ သင္ၾကားနည္းစနစ္ေတြကို ကြ်မ္းက်င္ေလေလ ေက်ာင္းသားေတြပိုျပီး တတ္ေျမာက္ေလေလ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကေတာ့ အလိုလိုေနရင္း ေတာ္လာဖို႔ခက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
သင့္ေတာ္တဲ့ေလ့က်င့္မႈမ်ိဳးေပးျပီး ေခတ္မီနည္းစနစ္ေတြနဲ႔ ထိေတြ႔ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အခုလည္း
မြမ္းမံသင္တန္းေတြ ေပးေနတယ္၊ ေအာင္ခ်က္ျမင့္မားေရးေတြ လုပ္ေနတယ္ဆိုျပီး ေစာဒက တက္စရာရွိပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ အဲဒါေတြက ေခတ္အဆက္ဆက္ ဟန္ျပလုပ္လာခဲ့တာသာျဖစ္ျပီး တကယ္ပညာမရဘဲ အခ်ိန္ကုန္လူပန္းပဲ
ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကို နည္းနည္းေလး စူးစမ္းေမးျမန္းၾကည့္ရင္ပဲ သိႏိုင္ပါတယ္။
အဂၤလိပ္စာသင္ၾကားေရးဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံတကာ ကြ်မ္းက်င္ပညာရွင္ေတြကေန ပုံမွန္ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးတာမ်ိဳး
လုပ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ အရည္အေသြး တိုးတက္လာမွာ ျဖစ္သလို တပည့္ေတြကိုလည္း
အေကာင္းဆုံးသင္ျပေပးႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္အေရးၾကီးတဲ့တစ္ခ်က္က
စာသင္ၾကားတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္း၊ တကၠသိုလ္အမ်ားစုမွာ စာသင္ခန္းတစ္ခန္းကို
ေက်ာင္းသားအနည္းဆုံးေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ရွိတာကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ ေက်ာင္းသားနဲ႔ ဆရာအခ်ိဳးမမွ်တတဲ့အခါမွာ
ဘာသာစကားကို စိတ္ဝင္စားစဖြယ္ ေခတ္မီသင္ၾကားတဲ့ပုံစံျဖစ္တဲ့ ႏွစ္ေယာက္တြဲေလ့က်င့္တာ၊
အုပ္စုဖြဲ႔ေဆြးေႏြးတာ၊ ဘာသာစကားဆိုင္ရာ ကစားနည္းေတြ၊ လႈပ္ရွားမႈေတြအတြက္ အခ်ိန္၊ ေနရာ
မေပးႏိုင္သေလာက္ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဦးခ်င္း၊ တစ္ဖြဲ႔ခ်င္းအာရံုစိုက္ေပးလို႔ မရတဲ့အခါ ထိထိေရာက္ေရာက္
သင္ႏိုင္ဖို႔အသာထား၊ အတန္းကိုေတာင္ ထိန္းဖို႔မလြယ္ပါဘူး။ ဒါေတြအတြက္ အဆင္အေျပဆုံးျဖစ္ေအာင္
စီစဥ္ေပးဖို႔လိုပါတယ္။
ျပ႒ာန္းစာနဲ႔
စစ္ေဆးတဲ့ နည္းစနစ္ကိုလည္း ျပင္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဘာသာစကားကို က်က္မွတ္ျပီး
စာေမးပြဲေျဖေနသလိုျဖစ္ေနတဲ့ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းျပင္ဆင္ဖို႔ လိုပါတယ္။
သင္ရိုးညႊန္းတမ္းစီစဥ္တဲ့အခါမွာ ေခတ္မီဖို႔၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အဆင့္နဲ႔ကိုက္ညီဖို႔
ဂရုျပဳဖို႔လိုသလို စာေမးပြဲစနစ္မွာလည္း ဒါသင္၊ ဒါေမး၊ ဒါေျဖဆိုတဲ့ ေဘာင္ေတြထဲက
လြတ္ေအာင္၊ ဘာသာစကားစံႏႈန္းေတြနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ပုံစံျပင္ဖို႔လိုပါတယ္။
သင္ေထာက္ကူပစၥည္းေတြကလည္း
ဘာသာစကားသင္တဲ့အခါမွာ အေရးၾကီးပါေသးတယ္။ နားေထာင္စြမ္းရည္အတြက္ေတာ့ သင္ေပးခ်င္ပါရဲ႕
ဒါေပမဲ့ ဖြင့္ျပစရာ ဘာစက္ပစၥည္းမွ မရွိဘူးဆိုရင္လည္း အလကားပါပဲ။ ဒီေတာ့ သင္ေတာ္မယ့္
ပရိုဂ်က္တာ၊ ကြန္ပ်ဴတာ၊ ဒီဗီဒီစက္၊ ကက္စက္ စသည္ျဖင့္ တစ္ခုခု
စီစဥ္ေပးႏိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဖြင့္မရမယ့္ စက္ေတြပဲ ဟန္ျပထားမယ္ဆိုရင္လည္း
အလကားပါပဲ။ တျခား အေထာက္အကူျပဳပစၥည္းေတြျဖစ္တဲ့ ရုပ္ပုံေတြ၊ စာအုပ္ေတြလည္း
ျဖည့္ေပးႏိုင္ရင္ ပိုထိေရာက္ပါတယ္။
အဂၤလိပ္စာသင္ၾကားေရးမူဝါဒ
ကြ်န္ေတာ္တို႔
ပညာေရးမွာ အဂၤလိပ္စာသင္ၾကားေရးမွ မဟုတ္ပါဘူး ဘာမူဝါဒပဲျဖစ္ျဖစ္ ခ်မွတ္တဲ့အခါမွာ
တကယ္ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေနသူေတြရဲ႕ အၾကံျပဳခ်က္ေတြကို လက္ခံေဆြးေႏြး ညွိႏိႈင္းေပးတာ
အေတာ္ရွားပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာ သင္ၾကားေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မူဝါဒအသစ္ေတြခ်မွတ္မယ္၊ ျပ႒ာန္းစာအုပ္
အသစ္ေတြေရးမယ္၊ ေမးခြန္းပုံစံေတြေျပာင္းမယ္ ဆိုရင္လည္း ဒီကိစၥေတြကို
လူၾကီးေတြခ်ည္းလုပ္ေနရင္ အက်ိဳးရွိမယ့္ မူဝါဒေတြ မရႏိုင္ပါဘူး။ ဆိုလိုတာက
ရာထူးထိပ္ပိုင္းေရာက္ေနတဲ့သူေတြက လက္ေတြ႔ေျမျပင္အေျခအေနနဲ႔ အမ်ားၾကီးကင္းကြာေနတတ္ပါတယ္။
ေအာက္ေျခမွာ ဘယ္လုိ အေျခအေနရွိေနတယ္ဆိုတာ သူတို႔ အေသအခ်ာနားမလည္ဘဲ
စားပြဲမွာထိုင္ျပီး အခ်င္းခ်င္းစိတ္ကူးနဲ႔ စီစဥ္ျပီးခ်မွတ္လိုက္တဲ့ မူဝါဒေတြဟာ လက္ေတြ႔မွာ
ဘယ္လိုမွ အေကာင္အထည္ေဖာ္လို႔မရတာေတြ ျဖစ္ေနတာမ်ားပါတယ္။ ဒီအခါမွာ
ျပန္လည္ေဝဖန္ေထာက္ျပဖို႔၊ ညွိႏိႈင္းဖုိ႔အခြင့္အေရးမရတဲ့အတူ သက္ဆိုင္ရာဆရာ၊ ဆရာမေတြက ေအာက္ကအေျခအေနကိုနားမလည္တဲ့
လူၾကီးေတြနဲ႔ ျပႆနာမတက္ရေအာာင္ ဟန္ျပအလုပ္ေတြ လုပ္ေပးရင္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဒီပုံစံအတိုင္း
လုံးလည္ခ်ာလပတ္ရိုက္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ မူဝါဒတစ္ခုခ်မွတ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္
ကြ်မ္းက်င္ပညာရွင္ေတြ၊ စီမံေခါင္းေဆာင္ေတြတင္သာမက လက္ေတြ႔သင္ၾကားေနရတဲ့ ဆရာ၊
ဆရာမေတြကို အခ်ိဳးက်ေခၚယူေဆြးေႏြးညွိႏိႈင္းမွသာ လက္ေတြ႔က်တဲ့
မူဝါဒရလာႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
နိဂုံးခ်ဳပ္ေျပာရရင္
အဂၤလိပ္စာသင္ၾကားေရး မေအာင္ျမင္ရတာက ဆရာ၊ ဆရာမေတြ၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕
ညံ့ဖ်င္းမႈသက္သက္ေၾကာင့္မဟုတ္ပါဘူး။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြမွာ ၾကိဳးစားခ်င္လ်က္ ေခတ္ေၾကာင့္
အခြင့္အေရးမရတဲ့သူေတြ အမ်ားၾကီးရွိေနပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြလည္း
ေတာ္ခ်င္လွ်က္ မေတာ္ရတဲ့ ဘဝမ်ိဳးျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေတြကို မွန္ကန္တဲ့ မူဝါဒ၊
အေထာက္အပံ့၊ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးမႈေတြနဲ႔ ေရရွည္လုပ္သြားမွသာ ထိထိေရာက္ေရာက္
ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ျဖစ္မွာပါ။ တစ္ပြဲတိုးေဆးျမီးတိုေတြနဲ႔ ဟန္ျပအလုပ္လုပ္ျပေနတဲ့
အေနအထားကေန ကင္းလြတ္ဖို႔ ဆႏၵျပဳလုိက္ရပါတယ္။
No comments:
Post a Comment
အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာမွတ္ခ်က္မ်ားကိုၾကိဳဆိုပါတယ္ခင္ဗ်ာ