ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကား

ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကား

Friday, September 29, 2017

"ဦးစီးအရာရွိေျဖဆိုမည့္သူမ်ားအတြက္ အဂၤလိပ္စာလမ္းညႊန္" (Latest Update)

2016 နဲ႔ 2017 ေမးခြန္းေတြမွာေတာ့ 2015 နဲ႔မတူဘဲ ေမးခြန္းပုံစံအသစ္ ျဖစ္ေနတာ သတိထားမိပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုပါ။



ဒီေမးခြန္းပုံစံအရ ေလ့လာစရာေတြကို ေျပာရရင္-
(I) နံပါတ္ ၁ က Reading Comprehension ပါ။ စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ေပးထားျပီး ေမးခြန္းငါးခုပါပါတယ္။ တစ္ခုကို ႏွစ္မွတ္ႏႈန္းနဲ႔ စုစုေပါင္းဆယ္မွတ္ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ နံပါတ္ ၁ ဟာ အမွတ္သဲ့ယူရမယ့္ အပုဒ္ပါ။ (Reading Comprehension ေျဖဆိုနည္းေတြ ဒီ link မွာ ၾကည့္ပါ >> https://web.facebook.com/sithuhtet.mub/posts/1411145335606280 )
၂၀၁၆ ေမးခြန္းနဲ႔၊ ၂၀၁၇ ေမးခြန္းေတြကိုလည္း ေျဖနည္းနဲ႔ပါ သင္ၾကားေပးတဲ့စာ သို႔မဟုတ္ ဗီဒီယိုဖိုင္ ဆက္တင္ေပးပါမယ္။ လိုအပ္တဲ့သူမ်ား ကြ်န္ေတာ့္အေကာင့္ကို See first လုပ္ထားရင္ တင္သမွ် အရင္ဆုံးေတြ႔ပါလိမ့္မယ္ဗ်ာ။


(II) နံပါတ္ ၂ ကေတာ့ စာေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းလုံးကို ဖတ္ျပီး မွားတဲ့ေနရာ ျပန္ျပင္ေရးေပးရပါမယ္။ ေမးခြန္းစာေၾကာင္း ငါးေၾကာင္းပါပါတယ္။ စာေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းထဲမွာ အမွားက တစ္ခုထက္မက ရွိႏိုင္ပါတယ္။ Sub + V ညီညြတ္ရဲ႕လား၊ Tense မွန္လား၊ pronoun သုံးထားတာ ဟုတ္ရဲ႕လား၊ article ပါရဲ႕လား ၊ adjcective နဲ႔ ေရးရမယ့္ေနရာမွာ noun တုိ႔ verb တို႔ ျဖစ္ေနသလား စသည္ျဖင့္ ဂရုတစိုက္ၾကည့္ျပီး အမွားျပင္ဆင္ေပးရပါမယ္။ Rewrite the following sentences, making necessary corrections. ဆိုတဲ့အတြက္ အမွား အားလုံးကို ျပင္ဆင္ျပီး စာေၾကာင္း ျပန္ေရးကို ေရးေပးရပါမယ္။ တစ္ပုဒ္ကို ႏွစ္မွတ္နဲ႔ စုစုေပါင္း ဆယ္မွတ္ပါပဲ။ ဒါအတြက္ကေတာ့ Grammar စာအုပ္ေကာင္းေကာင္းတစ္အုပ္ေလာက္ကို ေက်ေက်ညက္ညက္ဖတ္ထားႏိုင္ရင္ အဆင္ေျပမွာပါ။ English Grammar in Use (Raymond Murphy) ေရးတဲ့စာအုပ္ေကာင္းပါတယ္။ ဒီမွာ Download လုပ္ပါ >> https://vk.com/wall-51506472…
ခုမွ ဖတ္ရင္ေတာ့ အျပီးဖတ္ႏို္င္ဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ ေမးခြန္းပုံစံနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ျပီး လိုအပ္မွာေလးေတြ ေရြးခ်ယ္ေလ့က်င့္ပါဗ်ာ။


(II) B က ေမးခြန္းဆယ္ပုဒ္ပါပါတယ္။ တစ္ပုဒ္ကို တစ္မွတ္ပါ။ အသင့္ေတာ္ဆုံး စာလုံးေရြးျပီး ျဖည့္ေပးရတဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္ပါတယ္။ စာလုံး ေလးလုံးေပးထားပါတယ္။ အဓိပၸာယ္ ဆင္တူယိုးမွားေလးေတြ ေပးထားတာပါ။
ဒီေမးခြန္းေလး နမူနာၾကည့္ပါ။ Teaching is a job that can really ……… (make, do, create, form) a difference to people’s life. အေျဖဘယ္ဟာ ျဖစ္ႏိုင္သလဲ။ အေျဖက make ပါ။ make a difference - ထူးျခားမႈရွိေစသည္ ဆိုတဲ့ အသုံးရွိပါတယ္။ က်န္တဲ့စကားလုံးေတြ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒီေမးခြန္းပုံစံက အဂၤလိပ္စာဖတ္ျပီး အသုံးအႏႈန္းေတြနဲ႔ အကြ်မ္းတဝင္ရွိေအာင္ လုပ္ထားမယ္ဆိုရင္ ေျဖႏိုင္ေလာက္ပါတယ္။ Synonym (အဓိပၸာယ္ဆင္တူစာလုံး) ေလးေတြ ရွာေဖြျပီး ေလ့က်င့္ထားႏိုင္ရင္ အဆင္ေျပပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာ အသုံးအႏႈန္းအတြက္ Basic English Usage လို စာအုပ္ ထဲမွာ အေရးၾကီးမယ္ထင္တာေလးေတြလည္း ေရြးခ်ယ္ေလ့က်င့္သင့္ပါတယ္။
စာအုပ္ကို ဒီမွာ Download လုပ္ႏိုင္ပါတယ္ >> http://www.zuj.edu.jo/downl…/basic-english-usage-oxford-pdf/


II (C) ကေတာ့ ေပးထားတဲ့ ညႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ဝါက်ေတြ ျပန္ေရးေပးရတာပါ။ ကိုးတန္း/ ဆယ္တန္းက Stylistic Transformation လိုမ်ိဳးပါတတ္တယ္။ အေမးမ်ားတာမ်ိဳးက Reported speech/ Passive/ As..as/ not only…but also တို႔လိုမ်ိဳး စကားဆက္ေမးတဲ့စာ၊ word form စတာေတြပါ။ အေမးမ်ားႏိုင္တာကို ဦးစားေပးၾကည့္ေပါ့ေနာ္။ ေမးခြန္းငါးခု၊ တစ္ခုကို ႏွစ္မွတ္နဲ႔ ဆယ္မွတ္ဖိုးေမးထားပါတယ္။

(III) နံပါတ္ ၃ ကေတာ့ ျမန္မာဘာသာကေန အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္ခိုင္းတာပါ။ အမွန္ ၂၀ ဖိုးေမးပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘာသာျပန္ရတယ္ဆိုတာက အခက္ဆုံးပါပဲ။ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာနဲ႔ The Global New Light of Myanmar သတင္းစာႏွစ္ေစာင္ကို ႏိႈင္းယွဥ္ဖတ္ျပီး အသုံးအႏႈန္းေတြ ေလ့က်င့္ပါ။ အကုန္မဖတ္ႏိုင္ရင္ေတာင္ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ဆိုတာက အထူးျခားဆုံးအေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ေဝဖန္သုံးသပ္ထားတာမို႔ အဲဒီတစ္ခုကိုေတာ့ ပုံမွန္ဖတ္သင့္ပါတယ္။ သတင္းစာဝယ္ဖို႔ မလြယ္တဲ့သူေတြအတြက္ ဒီ website ေတြ ဝင္ၾကည့္ပါ
ျမန္မာ့အလင္း >> http://www.moi.gov.mm/npe/mal/
The Global New Light of Myanmar >> http://www.globalnewlightofmyanmar.com/


(IV) နံပါတ္ ၄ က For or Against writing ပုံစံပါ။ ေရးရမယ့္ပုံစံေတြ အေျခခံနားလည္ထားဖို႔လိုပါတယ္။ စံျပအေရးအသားေတြလည္း ဖတ္သင့္ပါတယ္။ ေရးသားနည္းကို ဒီ link မွာ ၾကည့္ပါ >> https://web.facebook.com/sithuhtet.mub/posts/1418036998250447

(V) နံပါတ္ ငါးကေတာ့ အက္ေဆးပါ။ ဒါကေတာ့ ပုံမွန္ ေရးေနၾကပုံစံအတိုင္းပါပဲ။ ပုံမွန္ေရးေနၾကဆိုလုိ႔ The subject I like best တို႔ The season I dislike most တို႔လုိေတာ့ ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲ။ ေခါင္းေဆာင္မႈ၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္၊ အခ်ိန္ စတာေတြနဲ႔ ဆိုင္တာေလးေတြ ရွာေဖြ ဖတ္ပါ။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရင္ အဂၤလိပ္စာက အဂၤလိပ္စာေတာ္ျပီးသားလူေတြအဖို႔ စာေလးနည္းနည္းပါးပါး ၾကည့္ရံုနဲ႔ ရေပမဲ့ အဂၤလိပ္စာအားနည္းတဲ့သူေတြအဖို႔ အမွတ္ေကာင္းဖို႔ ခက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခ်ိန္ရွိတုန္းေလးမွာ ဆရာတစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့က်င့္သင္ၾကားတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စာအုပ္စာတမ္းေတြ သုံးျပီး အားသြန္ခြန္စုိက္ ေလ့လာတာပဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္သင့္ပါတယ္။ အမ်ားထဲက ေရြးခ်ယ္မွာမို႔ ၾကိဳးစားတဲ့သူေတြအတြက္ပဲ အခြင့္အလမ္းသာႏိုင္ပါတယ္။
ကံေကာင္းစြာနဲ႔ ေျဖဆိုႏိုင္ပါေစ။ အရာရွိျဖစ္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္


စည္သူထက္
30.9.2017

No comments:

Post a Comment

အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာမွတ္ခ်က္မ်ားကိုၾကိဳဆိုပါတယ္ခင္ဗ်ာ