ဒီေန႔ေခတ္မွာ ေလ့လာသင္ယူလာၾကတဲ့အထဲမွာ
စီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုင္ရာပညာရပ္ေတြ၊ စီးပြားေရး ပညာရပ္ေတြေရပန္းစားလာတာ သတိထားမိလာပါတယ္။
Marketing တို႔ Management တို႔ စတဲ့ စကားလုံးေတြ မျမင္ခ်င္မွအဆုံးေတြ႔လာရပါတယ္။ အဲဒီထဲကမွ
လူငယ္ေတြအတြက္ Marketing ဆိုတာကို မိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္။ စီးပြားေရးဆိုင္ရာဗဟုသုတအနည္းအက်ဥ္းလည္းရ၊
အဂၤလိပ္စာလည္းတိုးတက္၊ ဗီဒီယိုဖိုင္ကို ၾကည့္ရင္း နားေထာင္စြမ္းရည္ပါရ၊ တစ္ခ်က္ခုတ္
သုံးခ်က္ျပတ္အက်ိဳးရွိေအာင္ ေလ့လာၾကရေအာင္။
What
is marketing?
ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ျခင္းဆိုတာ
ဘာလဲ။
How
would you explain marketing?
ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ျခင္းဆိုတာကို
ဘယ္လိုရွင္းျပၾကမလဲ။
The
first few words that usually pop into a person’s head are marketing equals
sales.
လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေခါင္းထဲကို
ဝင္လာေလ့ရွိတဲ့ ပထမဆုံး စကားလုံးနည္းနည္းကေတာ့ ေစ်းကြက္ ထိုးေဖာက္ျခင္း ဆိုတာ အေရာင္းနဲ႔
တူတယ္ဆိုျပီးေတာ့ပါ။
Marketing
is not just personal selling or even just advertising.
ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ျခင္းဆိုတာ
ကိုယ္တိုင္ ေရာင္းခ်ျခင္းသက္သက္ မဟုတ္ပါဘူး။ ေၾကာ္ျငာတာ သက္သက္ လည္း မဟုတ္ပါဘူး။
Most
people define marketing in a very limited way.
လူအမ်ားစုကို ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ျခင္းဆိုတာကို
အလြန္ကန္႔သတ္တဲ့နည္းလမ္းနဲ႔ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ၾကပါတယ္။
Marketing
includes activities such as public relations, sales promotion, advertising,
social media, pricing, distribution, and many other functions.
ေစ်းကြက္ထုိးေဖာက္ျခင္းဆိုတာမွာ
အမ်ားျပည္သူနဲ႔ ဆက္ဆံေရး၊ အေရာင္းျမွင့္တင္ျခင္း၊ ေၾကာ္ျငာျခင္း၊ လူမႈမီဒီယာ၊ ေစ်းႏႈန္းသတ္မွတ္ျခင္း၊
ျဖန္႔ျဖဴးျခင္းလိုမ်ိဳးလုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြနဲ႔ တျခားလုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ အမ်ားၾကီးပါဝင္ပါတယ္။
Companies
have increased their marketing budgets dramatically.
ကုမၸဏီေတြက သူတို႔ရဲ႕ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ေရး
ဘတ္ဂ်တ္ကို သိသိသာသာတိုးျမင့္လာပါတယ္။
For
example, it is estimated that companies spend over 15 billion dollars annually
on marketing to just kids.
ဥပမာအားျဖင့္ ကုမၸဏီေတြဟာ ကေလးေတြအတြက္ကို ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ဖို႔
၁၅ဘီလီယံေက်ာ္ ႏွစ္စဥ္သုံးစြဲတယ္လုိ႔ ခန္႔မွန္းရပါတယ္။
This
is an increase of over 2.5 times more than they were spending in 1992.
ဒါဟာ ၁၉၉၂ တုန္းက သူတို႔သုံးစြဲေနခဲ့တာရဲ႕
ႏွစ္ဆခြဲတိုးတက္လာခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
The
cumulative function of marketing is to communicate, deliver and create value to
the consumer.
တစ္စတစ္စတိုးပြားလာတဲ့
ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ျခင္းရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကေတာ့ ဆက္သြယ္ရန္၊ ေပးပို႔ရန္ နဲ႔ သုံးစြဲသူေတြအတြက္
တန္ဖိုးဖန္တီးေပးရန္ျဖစ္ပါတယ္။
In
addition, companies must take consideration their employees, stakeholders, and
society.
ဒါ့အျပင္ ကုမၸဏီေတြက သူတို႔ရဲ႕အလုပ္သမားေတြ၊ အစုရွယ္ယာရွင္ေတြနဲ႔
လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမွာပါ။
The
most successful companies engage in very consumer oriented marketing.
အေအာင္ျမင္ဆုံး ကုမၸဏီေတြက သုံးစြဲသူဦးစားေပးတဲ့ ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ျခင္းမွာ
ပါဝင္ပါတယ္။
They
spend enormous amount of time, money and resources examining the everyday lives
of their consumers,
သူတို႔က အခ်ိန္၊ ေငြ၊
အရင္းအျမစ္ပမာဏ အမ်ားၾကီးကို သူတို႔ေဖာက္သည္ေတြရဲ႕ ေန႔စဥ္ဘဝကို စစ္ေဆးရင္းသုံးစြဲၾကပါတယ္။
and
then create products to fill the needs.
အဲဒီေနာက္မွာ သူတို႔ရဲ႕လိုအပ္ခ်က္ကို
ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔ ထုတ္ကုန္ေတြကို ဖန္တီးေပးပါတယ္။
Examples
of companies that are known for creative, leading-edge marketing are Disney,
Pepsi, Apple and Procter & Gamble.
ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းရွိျပီး
ေရွ႕တန္းအေရာက္ဆုံး ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ျခင္းေၾကာင့္ လူသိမ်ားၾကတဲ့ ကုမၸဏီဥပမာေတြက ဒစၥေန၊ ပက္ပ္စီ နဲ႔
P&G တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။
Marketing
is made up of four elements – Product, Place, Promotion, and Price.
ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ျခင္းကို
အေျခခံသေဘာတရားေလးခုနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားပါတယ္။ ထုတ္ကုန္၊ ေနရာ၊ အေရာင္းျမွင့္တင္ေရး နဲ႔
ေစ်းႏႈန္းတို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
These
elements must be used in a cohesive plan to effectively target the consumer.
ဒီအေျခခံသေဘာတရားေတြကို
သုံးစြဲသူတစ္ေယာက္ကို ထိေရာက္စြာ ပစ္မွတ္ထားႏိုင္ဖုိ႔အတြက္ စည္းလုံးတဲ့ အစီအစဥ္တစ္ခုနဲ႔
သုံးရပါမယ္။
A
product can be either physical product or service.
ထုတ္ကုန္ဆိုတာ ရုပ္ဝတၳဳထုတ္ကုန္တစ္ခုျဖစ္ႏိုင္သလို
ဝန္ေဆာင္မႈလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
Place
is where the product is purchased.
ေနရာဆိုတာ ဒီထုတ္ကုန္ကို
ဝယ္ယူတဲ့ေနရာပဲျဖစ္ပါတယ္။
Price
is the amount a consumer pays for the product and promotion consists of the
communication tools used to effectively get the company’s message out.
ေစ်းႏႈန္းဆိုတာ ထုတ္ကုန္တစ္ခုအတြက္
သုံးစြဲသူကေပးတဲ့ ပမာဏျဖစ္ပါတယ္။ အေရာင္းျမွင့္တင္ျခင္းမွာေတာ့ ကုမၸဏီရဲ႕သတင္းစကားကို ထိထိေရာက္ေရာက္ထုတ္ေပးႏိုင္တဲ့
ဆက္သြယ္ေရးကိရိယာေတြပါဝင္ပါတယ္။
The
official definition of marketing is (that) it is a philosophy whose main focus
is providing customer satisfaction.
ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ျခင္းရဲ႕
တရားဝင္အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ကေတာ့
ေဖာက္သည္စိတ္ေက်နပ္မႈကို စီစဥ္ေပးႏိုင္မႈ အေပၚအဓိကထားတဲ့ ဒႆနပါပဲ။
Marketing
is the activity, set of institutions, and processes for creating,
communicating, delivering, and exchanging offerings that have value for
customers, clients, partners, and society at large.
ေစ်းကြက္ထုိးေဖာက္ျခင္းဆိုတာ
ဖန္တီးျခင္း၊ ဆက္သြယ္ျခင္း၊ ေပးပို႔ျခင္း နဲ႔ စားသုံးသူေတြ၊ ေဖာက္သည္ေတြ၊ တြဲဖက္ေတြနဲ႔
အမ်ားစုအေနနဲ႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ ထုံးတမ္းဓေလ့အစု နဲ႔ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။
Also
include in the definition are all the activities to help businesses reach their
target markets effectively.
ဒီ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္မွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ
သူတို႔ရဲ႕ဦးတည္ရာေစ်းကြက္ကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ေရာက္ရွိေစဖုိ႔ကူညီတဲ့ လႈပ္ရွားမႈအားလုံးလည္း
ပါဝင္ပါတယ္။
The
ultimate outcome for marketing is so as successful exchange occurs.
ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ျခင္းရဲ႕
အဆုံးသတ္ရလာဒ္ကေတာ့ ေအာင္ျမင္တဲ့ဖလွယ္မႈျဖစ္ေပၚေစဖို႔ပါပဲ။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ ဗဟုသုတအေတာ္တိုးမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ဗီဒီယိုဖိုင္ေလးကိုၾကည့္ျပီး ထပ္ေလ့လာဖို႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ စာတစ္ေခါက္ဖတ္ျပီးတာနဲ႔
ဗီဒီယိုဖိုင္ေလးကို စာမၾကည့္ဘဲနားေထာင္ၾကည့္ပါ။ ကိုယ္နားေထာင္ထားတာကို စာနဲ႔ျပန္တိုက္ဆိုင္ျပီး
ဖတ္ၾကည့္ပါလို႔ အၾကံျပဳလိုက္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment
အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာမွတ္ခ်က္မ်ားကိုၾကိဳဆိုပါတယ္ခင္ဗ်ာ